Google – wyszukiwarka, która dziś króluje. Co wyróżnia ją od reszty?

Google – wyszukiwarka, która dziś króluje. Co wyróżnia ją od reszty?

Dziś praktycznie większość świata korzysta z wyszukiwarki Google – posiada ona własny mechanizm indeksowania i pozycjonowania treści, dzięki czemu jest niezwykle opłacalna dla przedsiębiorców, chcących dotrzeć do większego grona odbiorców.

Szacuje się, że dzienny wynik wyszukiwań słów kluczowych czy fraz wynosi miliardy. W końcu ludzie stale szukają jakichś informacji – współcześnie nie trzeba pędzić do najbliższej biblioteki czy wertować encyklopedię. Do zdobywania wiedzy służ telefon czy komputer połączony z siecią internetową. Klikasz i masz – ot, cała filozofia działania. Do stworzenia bazy słów kluczowych i stron internetowych służą Googleboty, nazywane pająkami czy robotami indeksującymi. Dzięki temu przeglądarka klasyfikuje wyniki wyszukiwania i określa kolejność wyświetlania wyników.

Promowanie swojej strony w Google. Co ma wpływ na wynik ostateczny?

Każda agencja marketingowa chciałaby znaleźć złoty środek na to, by ich klienci osiągnęli zadowalający wynik w wyszukiwarce – najlepiej na pierwszej stronie, bowiem na drugą i kolejne zagląda bardzo niewielka ilość osób. Google podczas doboru odpowiednich stron bierze pod uwagę ponad dwieście czynników rankingowych, z czego większość nigdy nie została utajniona bądź potwierdzona. Oczywiście, z biegiem lat zmienia się ich wartość, jednak można wymienić kilka czynników, które zazwyczaj traktuje się jako wskazówki jakościowe. Zaliczyć do nich można między innymi:

  • liczbę domen, z których pochodzą przydatne linki;

  • autorytet domeny;

  • wiek domeny;

  • lokalizacja serwera;

  • certyfikat SSL;

  • słowo kluczowe w tytule strony.

Są to tak zwane czynniki Off-Site SEO, czyli wynikające spoza witryny. Szczególnie ważne jest tu pozyskiwanie jakościowych linków. Są jeszcze czynniki rankingowe Off-Site SEO, czyli poszczególne działania już w obrębie strony internetowej. Wymienia się tu:

  • objętość treści na stronie;

  • nasycenie fraz kluczowych;

  • merytoryka treści;

  • częstotliwość aktualizacji;

  • ogólne funkcjonowanie strony.

Stała aktualizacja. Jak pogłębiać swoją wiedzę z zakresu SEO?

Wielu przedsiębiorców podejmuje się wyzwania i samodzielnie chce zadbać o swoją stronę internetową lub rozeznać się w sytuacji na tyle dobrze, by wiedzieć na czym dokładnie polegają procesy pozycjonowania oraz prowadzenia kampanii. Na stronie agencji marketingowej Afterweb – afterweb.pl – poznać można cały proces związany z odpowiednią promocją strony internetowej. To przede wszystkim wskazówka dla osób, które chcą zagłębić się w tajniki SEO. W dodatku te merytoryczne teksty są ogólnodostępne – każdy otrzymuje do nich bezpośredni dostęp, z którego może korzystać o każdej porze.